Harley Davidson V-Rod Forum banner

Alarm verwijderen?

3.8K views 19 replies 7 participants last post by  marco7  
#1 ·
Heb net een 2002 Anniversary opgehaald die flink wat TLC nodig heeft, dus ik ga hem binnenkort uit elkaar halen. Maar eerst wil ik het alarmsysteem verwijderen, want het drijft me GEK.

Is er ergens een link die uitlegt hoe ik deze gruwel van technologie kan weggooien? Ik moet alles zo simpel mogelijk maken - denk er zelfs over om een Motogadget Blue te gebruiken om alles voor mij makkelijker te maken (ik ben dol op die dingen), maar het alarm is momenteel mijn aartsvijand! :mad:(n):poop:

#3 ·
Net een 2002 Anniversary opgehaald die flink wat TLC nodig heeft, dus ik ga hem binnenkort uit elkaar halen. Maar eerst wil ik het alarmsysteem verwijderen, want het maakt me GEK.
Is er ergens een link die uitlegt hoe ik deze gruwel van technologie kan verwijderen? Ik moet alles zo simpel mogelijk maken - denk er zelfs over om een Motogadget Blue te gebruiken om alles makkelijker voor me te maken (ik ben dol op die dingen), maar het alarm is momenteel mijn aartsvijand! :mad:(n):poop:
Als je motor geen US-model is, is het alarm helaas een permanent kenmerk en kan de automatische activering niet worden uitgeschakeld. Bij US-modellen kan het worden uitgeschakeld en genegeerd. Zoals gezegd, de enige manier om het te elimineren is om je TSSM te vervangen door een TSM. Het moet wel met de ECM worden gekoppeld, zoals Ceigenberger zegt, maar dit kun je zelf doen, je hoeft niet naar een dealer. Het is een combinatie van contactslot en knoppen indrukken en staat in het servicehandboek.

#4 ·
Als je motorfiets geen Amerikaans model is, is het alarm helaas een permanente functie en kan de automatische activering niet worden uitgeschakeld. Op Amerikaanse modellen kan het worden uitgeschakeld en genegeerd. Zoals gezegd, de enige manier om het te elimineren is om je TSSM te vervangen door een TSM. Het moet worden gekoppeld aan de ECM, zoals Ceigenberger zegt, maar je kunt dit zelf doen, je hoeft niet naar een dealer te gaan. Het is een combinatie van contact- en knopdrukken en wordt getoond in het servicehandboek.
Maken alle alarmen geluid, want die van mij maakt geen geluid (niet dat ik het erg vind)?

#5 ·
Net een 2002 Anniversary opgehaald die flink wat TLC nodig heeft, dus ik ga hem binnenkort uit elkaar halen. Maar eerst wil ik het alarmsysteem verwijderen, want het maakt me GEK.
Is er ergens een link die uitlegt hoe je deze gruwel van technologie kunt verwijderen? Ik moet alles zo eenvoudig mogelijk maken - denk er zelfs over om een Motogadget Blue te gebruiken om alles voor mij gemakkelijker te maken (ik ben dol op die dingen), maar het alarm is momenteel mijn aartsvijand! :mad:(n):poop:
Je hebt niet vermeld waarom het je stoort? :) Als de motor stilstaat, is hij stil, als je in beweging bent, is hij uitgeschakeld, je kunt ook de transportmodus inschakelen als je eraan werkt, zodat hij wordt uitgeschakeld totdat je de ontsteking activeert.

#18 ·
Je hebt niet vermeld waarom het je stoort? :) Als de fiets stilstaat, is hij stil, als je in beweging bent, is hij uitgeschakeld, je kunt de transportmodus ook inschakelen als je eraan werkt, zodat hij wordt uitgeschakeld totdat je het contact omdraait.
Zet de sleutel aan en trek dan de Maxi Fuse eruit, zet dan de motorfiets uit en het zal de sirene uitschakelen. Dan kun je de sirene loskoppelen totdat je klaar bent om hem weer aan te sluiten.

#6 ·
Dit is mijn tweede Rod en beide fietsen weigerden in de transportmodus te gaan. Toen ik de laatste verkocht, nadat ik hem op de bestelwagen van de koper had geladen, was het alarm zo hardnekkig dat ik de man een paar oordopjes voor de reis naar huis moest geven :ROFLMAO::ROFLMAO: Het lijkt erop dat er geen gemakkelijke oplossing is en ik zal gewoon wat harder moeten proberen om de ongrijpbare transportmodus te vinden terwijl ik de fiets uit elkaar haal. :rolleyes: De batterij eruit halen is tot nu toe mijn beste optie.

#8 ·
Dit is mijn tweede Rod en beide fietsen weigerden in de transportmodus te gaan. Toen ik de laatste verkocht, na het laden op de bestelwagen van de koper, was het alarm zo hardnekkig dat ik de man een paar oordopjes moest geven voor de reis naar huis :ROFLMAO::ROFLMAO:
Het klinkt alsof er geen gemakkelijke oplossing is en ik zal gewoon wat harder moeten proberen om de ongrijpbare transportmodus te vinden terwijl ik de fiets uit elkaar haal. :rolleyes: De batterij eruit halen is tot nu toe mijn beste gok.
De sirene heeft een eigen batterij (9V oplaadbaar), dus je moet wachten tot deze leeg is! :)